noel själv är bäst på att åka bakåt med bilen, men det går ju det oxå...
söndag 8 november 2009
fredag 6 november 2009
ikea shopping
måndag 26 oktober 2009
me and my friends
söndag 25 oktober 2009
måndag 19 oktober 2009
åka tåg
lördag 10 oktober 2009
paus
bloggen är lite på paus just nu. så fort vi kommit i ordning här hemma å sådär ska den komma igång igen, håll ut ;)
onsdag 23 september 2009
en tå i det blå
å de som va bra med att det var på en onsdag är att vi kunde gå på babymålning; "en tå i det blå" i dieselverkstan.
vi fick börja med att måla med olika färger av kräm, noel målade INGET, han åt ALLT! allt han hade på sin tallrik! när det var dax för fingerfärg så trodde han man kunde äta den oxå, men det fick han inte å då tyckte han inte att det var lika roligt... sitta stil å ägna sig åt något ett längre tag e väl inte de som noel e bäst på just nu... men ett litet konstverk blev de alla fall å ett par hand & fotavtryck. nacka värmdö posten var där just idag oxå så de fotade noel massor å intervjuade mig, kul! får se om han hamnar i tidningen om ett par veckor då :)
tisdag 15 september 2009
fredag 11 september 2009
fiskar!
får lite dåligt samvete att det blev så fullspäckat ida för noel, men vi hade kul oxå ju!
föresten har noel nästan lärt sig att säga fisk, man vet att han menar det alla fall :D
torsdag 10 september 2009
lilla leoparden
måndag 7 september 2009
bollhav!
måndag 31 augusti 2009
söndag 23 augusti 2009
spenat!
torsdag 20 augusti 2009
handla
onsdag 19 augusti 2009
klick!
jag är så glad att mina bilder är klickbara nuförtiden! vet inte hur de kom sig, men så e de alla fall. så klicka på :)
mm, godis till frukost
det var lite roligt ändå ;) så häår såg han ut efter den frukosten.
dagiskillen
noel var i fredags på sitt första besök på förskolan. här är han i bilen på väg dit.
han älskar det! å de e ja verkligen glad över, de e härligt att se honom leka å samspela där men känns jättetråkigt att jag inte ska få se honom hela dagen, utan bara lite på morgonen å lite på kvällen... buhu, vad jag kommer sakna min bäbis! kommer köpa för fort på vägen hem för att fortare komma hem till honom! men vi har ju våra fredagar, å lördag å söndag såklart! de känns bra! annars hade de nog blivit för jobbigt...
lördag 15 augusti 2009
kulturfestival
efter det så somnade noel i vagnen å vi gick till sandys å köpte med oss lite gott, en grekisk wrap köpte jag. sedan gick vi till humlegården å satte oss i gräset. när grabbarna vaknade så gick vi upp till lekparken å lekte. noel är en sån utekille! han lyckades skaffa en ny vän direkt å öste sand å grejjade.
noel har varit på strålande humör å har lekt här hemma massor å åt en jätteportion med moussaka. just nu sitter han på sin bil å låter :)
onsdag 12 augusti 2009
födelsedagsbakelse
noel fick så många fina presenter! vi mumsade marrängswiss å sen gick vi till parken å badade. TACK alla som kom, det var jättemysigt!
efter kalaset åkte jag å noel till västerås där middag väntade. å efter middagen blev det födelsedagsbakelser, till noels stora förtjusning!
en perfekt dag, en perfekt dag att fylla 1 år på! :)
tisdag 11 augusti 2009
köttfärssås på ikea
sedan åt vi lunch där. noel åt en hel barnportion av deras ekologiska köttfärssås å ja tog benfri kotlett som är såå god på ikea!
onsdag 5 augusti 2009
kulturhuset
det är jättemysigt med massor av böcker för alla åldrar å ett sagorum baserat på lennart hellsings ramsor.
noel hade jättekul, han blir så lycklig när han får gå på stora ytor & utforska.
vi gick på toaletten & där har de ett akvarium med fiskar, noel älskar ju akvarier, så efter det ville noel bara gå till toaletten. han ville inte leka med nåt annat, utan bara hänga där, haha. så vi åkte hem i stället. jag promenerade till bussen men när jag kom fram kom jag på att jag inte bor hemma just nu, så fick promenera tillbaka till tunnelbanan ;P
spagheteria
tisdag 4 augusti 2009
det största som hänt...
...var när noel föddes! det slår allt, utan tvekan! å nu e de snart exakt 1 år sedan vi åkte in te sös å de 2 mest smärtsamma å jobbigaste dygnen i mitt liv utspelade sig. mycket känslor än idag när jag tänker på det...
noel har levt 1 år. 365 dagar. å mitt första år som mamma har gått.
men det som att han har funnits hos oss för alltid. jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom, å den kärlek jag upplever är obeskrivbar, det går lixom inte att beskriva. visste knappt att man kunde älska en människa så mycket!
mina grabbar, min familj, min alldeles egen :)
livet e bra underbart!
måndag 3 augusti 2009
favoritbild
lördag 1 augusti 2009
kalas no.2
jag hade bakat pinocchiotårta å lite andra bakverk, som ingen nästan orkade äta av efter tårtkalaset. innan tårtan hade vi dessutom bjudit på baguette med massor med olika goda pålägg.
noel fick en bobbycar, duplo lego, kläder & 3 fina små träbilar.
han åt så mycke godsaker att han inte orkade äta någon kvällsmat & han gick & la sig strax efter 18, precis som igår, han var jättetrött å somnade nästan direkt. han brukar dock vakna tidigare om han inte ätit ordentligt på kvällen. igår åt han mycket kvällsmat å sov 18.15-07.30 ungefär.
det har varit en mysig dag! imorn ska y jobba hemma hela dagen så får se va ja å lille hittar på...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

