söndag 8 november 2009

köra bil


yuri satte ett snöre på bilen å drog runt noel i lägenheten, det var succe! :)
noel själv är bäst på att åka bakåt med bilen, men det går ju det oxå...

fredag 6 november 2009

ikea shopping

på sista tiden har det blivit mycket ikea, som tur är, är noel väldigt lätt att ha med sig på shopping oftast. han har väl blivit van :)
här är när vi var på utflykt till ikea barkarby (man måste ju få lite variation alla fall) ;)

måndag 26 oktober 2009

me and my friends

vi har känt varandra hela livet. ända sen vi låg i våra mammor mage. när vi sågs första gången var vi bara nån vecka gamla. nu har vi hunnit bli över 1 år allihopa! 7 små busfrön med sina egna personligheter.

söndag 25 oktober 2009

junibacken






fredagen spenderade jag å noel på junibacken, första gången för oss båda, men absolut inte sista! vi besökte bl.a. mumin, mamma mu å alfons. åkte sagotåg genom astrid lindgrens värld, lekte i villa villerkulla å i lennart hellsings tokiga land.
de va verkligen mysigt! :)

måndag 19 oktober 2009

åka tåg

noel och jag åker tåg till mormor & han sitter på sitt säte hela vägen till mormor för första gången!

lördag 10 oktober 2009

paus

bloggen är lite på paus just nu. så fort vi kommit i ordning här hemma å sådär ska den komma igång igen, håll ut ;)

onsdag 23 september 2009

en tå i det blå




jag var ledig idag i stället för på fredag, eftersom vi har planeringsdag & jag måste jobba då. mycket skönare att vara ledig fredag såklart = långhelg men rätt skönt med ett avbrott mitt i veckan oxå :)

å de som va bra med att det var på en onsdag är att vi kunde gå på babymålning; "en tå i det blå" i dieselverkstan.
vi fick börja med att måla med olika färger av kräm, noel målade INGET, han åt ALLT! allt han hade på sin tallrik! när det var dax för fingerfärg så trodde han man kunde äta den oxå, men det fick han inte å då tyckte han inte att det var lika roligt... sitta stil å ägna sig åt något ett längre tag e väl inte de som noel e bäst på just nu... men ett litet konstverk blev de alla fall å ett par hand & fotavtryck. nacka värmdö posten var där just idag oxå så de fotade noel massor å intervjuade mig, kul! får se om han hamnar i tidningen om ett par veckor då :)

tisdag 15 september 2009

ny stad


i söndags var jag, noel å svärmor på en dagsutflykt till linköping. noel hade så roligt, älskar bilfria centrum, det är så mysigt! han sprang runt där å var allmänt lycklig, som han är när han får promenera själv :)
å visst e han fin i sin nya outfit, med matchande snickarbyxor å toppluva :)

fredag 11 september 2009

fiskar!


fredag = mammas å noels "special day". efter lite olika alternativ så bestämde vi oss för aquaria vattenmuseem på djurgården. men först en liten tripp på stan för å lite byxor te noel, hittade inga, men en keps blev de i stället :) sen tog vi bussen te djurgården. vi såg många fula fiskar å många fina. både stora å små! å hajar! noel tycker att det var jätteroligt! sen fikade vi där. tog bussen tbax te stan, gjorde ett par ärenden, gick å kolla på en världsmarknad vid sergels torg å sen gick vi upp en sväng i kulturhuset å lekte. tog bussen te henkan för å kolla på lägenheten å sen te donken för lite middag å t-bana hem. puuh! kanske blev ett par saker för mycke... imorn kommer mamma å göran å de blir nog ganska lugnt, mysigt :)
får lite dåligt samvete att det blev så fullspäckat ida för noel, men vi hade kul oxå ju!
föresten har noel nästan lärt sig att säga fisk, man vet att han menar det alla fall :D

torsdag 10 september 2009

lilla leoparden

det har blivit en trend att ja å noel badar tsammans på kvällarna, de e så mysigt! noel blir såå glad! men han ska klättra på mig å hålla på så han alltid lyckas ramla på nåt sätt, lilla snubbelpellen. här e han alla fall efter ett bad i sin nya leopardhandduk, söte :)

måndag 7 september 2009

ikea utflykt


tidigare i veckan var vi på utflykt till ikea jag å noel. vi åt lunch där å noel lekte i de inredda barnrummen. leka med köksgrejjer är roligt! kanske dax att införskaffa ett minikök så småningom :) notera att han kör sin koncentrations look på båda bilderna ;)

bollhav!

gösta har ett bollhav. eller en liten pool med bollar ;) noel tycker alla fall att det är väldigt roligt! såhär såg det ut när vi var där å lekte härom veckan.

måndag 31 augusti 2009

ute me bästa kompisen




en av noels bästa kompisar är bixie, "the dog". de kanske inte alltid e ömsesidigt från bixies sida, men ändå ;)

i helgen när vi var i västerås så fick noel hålla bixies kopper, han var mycket nöjd över det! när bixie släpptes lös var noel mycket bekymrad å gick efter med kopplet :)

söndag 23 augusti 2009

varför, skaffade jag barn för...?

...jo, för att de e såå UNDERBART! :))

trötter

såhär såg de ut när noel somnade i bilen idag, väldigt trött efter lunch! lilla gubben :)

spenat!

noel åt spenatpasta till lunch ida, å de va riktigt kladdigt! spenat fastnar lixom överallt, de e så smått på nåt vis. men tyckte noel var så söt med spenat i hela ansiktet. bilden ser lite rolig ut för han spenat överallt men en bulle i handen. vi bakade idag, å har man bakat bullar så måste mn ju få smaka, visst ;) riktigt gott tyckte noel, & jag, fast att jag råkade bränna en plåt litegranna...

noels 1 års kalas


nu var det ju ett tag sedan, men jag hade inga batterier i kameran när noel hade kalas så fick dessa bilder av louise som hon tog denna härliga dag!

torsdag 20 augusti 2009

handla

på ICA i kungens kurva har de verkligen gjort det roligt för barn att handla. överallt i affären finns olika djur som rör på sig, typ hönor å tuppar vid äggen, apor vid bananerna & clowner som voltar vid kassorna. å inte nog med det, de har världens roligaste kundvagnar, idag prövade vi denna. noel har nog aldrig haft så roligt på en handling någongång. han satt där inne å åt smörgås, banan & drack festis :) den har pxå en tuta på ratten. men, det är inte så lätt att manövrera denna limousin, lång & svår att svänga! å detta är ändå den lilla varianten...

onsdag 19 augusti 2009

klick!

jag är så glad att mina bilder är klickbara nuförtiden! vet inte hur de kom sig, men så e de alla fall. så klicka på :)

mm, godis till frukost

en morgon så låg jag kvar lite i sängen, noel gick till vardagsrummet där alla hans leksaker finns. det var alldeles tyst så jag tänkte att han lekte så bra, slumrade till lite. sedan kom han tbax till sovrummet å var alldeles kladdig, jag gick upp för att se vad som hänt å ser då att vi glömt en godisskål på bordet från kvällen innan å noel har smakat ALLA! han hade choklas i hela ansiktet å på hela sin pyjamas! tror nog inte att han fick i sig ens en hel godisbit men han hade sugit på winegums, sugit bort saltet på djugelvrålen å sugit bort choklasöverdraget på de som hade det.
det var lite roligt ändå ;) så häår såg han ut efter den frukosten.

dagiskillen

jag vill uppdatera, tänker på de hela tiden, men hinner/orkar aldrig lägga in bilder... :P men nu så :)

noel var i fredags på sitt första besök på förskolan. här är han i bilen på väg dit.
han älskar det! å de e ja verkligen glad över, de e härligt att se honom leka å samspela där men känns jättetråkigt att jag inte ska få se honom hela dagen, utan bara lite på morgonen å lite på kvällen... buhu, vad jag kommer sakna min bäbis! kommer köpa för fort på vägen hem för att fortare komma hem till honom! men vi har ju våra fredagar, å lördag å söndag såklart! de känns bra! annars hade de nog blivit för jobbigt...

lördag 15 augusti 2009

shake it!

kulturfestival

denna vecka har det varit kulturfestival i stan. jag å noel har gått på babyrytmik & idag var vi på babyteatern "ah hallo bebis" med anna & lucas & louise & liam. den var jättebra tyckte ja, å noel oxå! över förväntan faktiskt...

efter det så somnade noel i vagnen å vi gick till sandys å köpte med oss lite gott, en grekisk wrap köpte jag. sedan gick vi till humlegården å satte oss i gräset. när grabbarna vaknade så gick vi upp till lekparken å lekte. noel är en sån utekille! han lyckades skaffa en ny vän direkt å öste sand å grejjade.

noel har varit på strålande humör å har lekt här hemma massor å åt en jätteportion med moussaka. just nu sitter han på sin bil å låter :)

onsdag 12 augusti 2009

födelsedagsbakelse


i torsdags fyllde noel 1 år! han hade kalas för alla sina kompisar (eller de som kunde komma). 6 st. 1 åringar + noel var här. det var fullt ös! :)
noel fick så många fina presenter! vi mumsade marrängswiss å sen gick vi till parken å badade. TACK alla som kom, det var jättemysigt!
efter kalaset åkte jag å noel till västerås där middag väntade. å efter middagen blev det födelsedagsbakelser, till noels stora förtjusning!

en perfekt dag, en perfekt dag att fylla 1 år på! :)

tisdag 11 augusti 2009

köttfärssås på ikea

förra veckan va ja å noel te ikea för å titta ut några möbler till lägenheten. noel ville absolut inte åka vagn så han fick gå. han sprang runt bland alla möbler å tyckte att det var jättekul, lite mer stressande för mig dock, haha.
sedan åt vi lunch där. noel åt en hel barnportion av deras ekologiska köttfärssås å ja tog benfri kotlett som är såå god på ikea!

onsdag 5 augusti 2009

kulturhuset

i måndags åkte vi till kulturhuset & deras "rum för barn".
det är jättemysigt med massor av böcker för alla åldrar å ett sagorum baserat på lennart hellsings ramsor.
noel hade jättekul, han blir så lycklig när han får gå på stora ytor & utforska.
vi gick på toaletten & där har de ett akvarium med fiskar, noel älskar ju akvarier, så efter det ville noel bara gå till toaletten. han ville inte leka med nåt annat, utan bara hänga där, haha. så vi åkte hem i stället. jag promenerade till bussen men när jag kom fram kom jag på att jag inte bor hemma just nu, så fick promenera tillbaka till tunnelbanan ;P

spagheteria

gjorde spaghetti carbonara te lunch igår, noel fick äta själv å det var väldigt kladdigt. klibbigt överallt å svårt att städa upp de så maskarna...
men gott va de, de e huvudsaken, ä härligt att äta me händerna! ;)

tisdag 4 augusti 2009

det största som hänt...

...var när noel föddes! det slår allt, utan tvekan!
å nu e de snart exakt 1 år sedan vi åkte in te sös å de 2 mest smärtsamma å jobbigaste dygnen i mitt liv utspelade sig. mycket känslor än idag när jag tänker på det...
noel har levt 1 år. 365 dagar. å mitt första år som mamma har gått.
men det som att han har funnits hos oss för alltid. jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom, å den kärlek jag upplever är obeskrivbar, det går lixom inte att beskriva. visste knappt att man kunde älska en människa så mycket!
mina grabbar, min familj, min alldeles egen :)
livet e bra underbart!

måndag 3 augusti 2009

favoritbild

har lagt in bilder från mobilen å måste säga att detta är en av mina favoritbilder på världens underbaraste unge!

lördag 1 augusti 2009

kalas no.2




ida var det då dax för noels andra 1-års kalas. med å firade var farmor, gammelfarmor, carlos & miriam.
jag hade bakat pinocchiotårta å lite andra bakverk, som ingen nästan orkade äta av efter tårtkalaset. innan tårtan hade vi dessutom bjudit på baguette med massor med olika goda pålägg.
noel fick en bobbycar, duplo lego, kläder & 3 fina små träbilar.
han åt så mycke godsaker att han inte orkade äta någon kvällsmat & han gick & la sig strax efter 18, precis som igår, han var jättetrött å somnade nästan direkt. han brukar dock vakna tidigare om han inte ätit ordentligt på kvällen. igår åt han mycket kvällsmat å sov 18.15-07.30 ungefär.
det har varit en mysig dag! imorn ska y jobba hemma hela dagen så får se va ja å lille hittar på...