söndag 8 november 2009

köra bil


yuri satte ett snöre på bilen å drog runt noel i lägenheten, det var succe! :)
noel själv är bäst på att åka bakåt med bilen, men det går ju det oxå...

fredag 6 november 2009

ikea shopping

på sista tiden har det blivit mycket ikea, som tur är, är noel väldigt lätt att ha med sig på shopping oftast. han har väl blivit van :)
här är när vi var på utflykt till ikea barkarby (man måste ju få lite variation alla fall) ;)

måndag 26 oktober 2009

me and my friends

vi har känt varandra hela livet. ända sen vi låg i våra mammor mage. när vi sågs första gången var vi bara nån vecka gamla. nu har vi hunnit bli över 1 år allihopa! 7 små busfrön med sina egna personligheter.

söndag 25 oktober 2009

junibacken






fredagen spenderade jag å noel på junibacken, första gången för oss båda, men absolut inte sista! vi besökte bl.a. mumin, mamma mu å alfons. åkte sagotåg genom astrid lindgrens värld, lekte i villa villerkulla å i lennart hellsings tokiga land.
de va verkligen mysigt! :)

måndag 19 oktober 2009

åka tåg

noel och jag åker tåg till mormor & han sitter på sitt säte hela vägen till mormor för första gången!

lördag 10 oktober 2009

paus

bloggen är lite på paus just nu. så fort vi kommit i ordning här hemma å sådär ska den komma igång igen, håll ut ;)

onsdag 23 september 2009

en tå i det blå




jag var ledig idag i stället för på fredag, eftersom vi har planeringsdag & jag måste jobba då. mycket skönare att vara ledig fredag såklart = långhelg men rätt skönt med ett avbrott mitt i veckan oxå :)

å de som va bra med att det var på en onsdag är att vi kunde gå på babymålning; "en tå i det blå" i dieselverkstan.
vi fick börja med att måla med olika färger av kräm, noel målade INGET, han åt ALLT! allt han hade på sin tallrik! när det var dax för fingerfärg så trodde han man kunde äta den oxå, men det fick han inte å då tyckte han inte att det var lika roligt... sitta stil å ägna sig åt något ett längre tag e väl inte de som noel e bäst på just nu... men ett litet konstverk blev de alla fall å ett par hand & fotavtryck. nacka värmdö posten var där just idag oxå så de fotade noel massor å intervjuade mig, kul! får se om han hamnar i tidningen om ett par veckor då :)