torsdag 28 maj 2009

fin i höstslask

antar att ja blivit lite inspirerad av det regniga vädret men även börjat tänka att de inte e så långt kvar till hösten å dax för min bäbis att börja på förskolan (hur jag nu ska klara av det!?, men de hör inte hit)

ja har alla fall gjort fina reafynd å köpt ett ruskeman regnställ å ett par söta stövlar från vincent, det gäller att passa på!

onsdag 27 maj 2009

skansen

igår va vi på skansen med pia å lilla blondie aka. vera :)
vi åkte båten över, åt på soliden, tittade bl.a. på grisar, kossor, får å sälar. å såklart på napparna som kattungarna fått, det var riktigt många! noel var riktigt faschinerad! :)
när de små liven somnat gick vi å fikade i rosendals trädgård, de va så skönt i solen!
riktigt mysig dag med andra ord!

sandlåda

i måndags åkte vi till aspsuddsparken jag & noel. vi tittade på djuren & sedan gick vi till lekparken, vi gungade, åkte rutchkana & framföraltl lekte vi i sandlådan, det var en stor hit! det fanns ett litet hus där jag inte fick plats men noel tyckte det var jätteroligt, han plockade med spadar & kakformar, & han stoppade ingen sand i munnen!
sedan åt vi lunch hos svärmor & efter det åkte vi till ikea där vi bl.a. inhandlade ett litet bord & 2 stolar till noels rum & en ny rullgardin oxå. aa det var mest massa saker till noels rum. eftersom vi inte kan fixa å dona i de andra rummen ännu så är det kul att alla fall kunna göra det fint i hans rum! beställde wallies i förrgår oxå, kommer bli jättefint tror ja! :)

måndag 25 maj 2009

busbabyn

en av noels favoritböcker heter busbabyn. å igår så kröp han å hämtade den å verkligen visade att han ville läsa den! å så här glad blev han när han sedan fick läsa den :)


gunga e alltid kul

om man inte har nåt att göra så kan man alltid gå ut till gungorna, de e alltid roliga! :)

onsdag 20 maj 2009

testar

noel e väldigt mycket för att testa saker just nu. vad händer om ja gör såhär? säger någon till om ja gör såhär? men så ser han ju ut som en liten bus emil i sin keps oxå, haha.
de gäller att sätta gränser redan nu ;)

de som han gör allra mest nu är att kasta saker. han kastar allt från sin matstol å han kastar sin napp från vagnen...
alla fall så e han ju världens sötaste :D

imorn åker ja bort te karlstad å noel ska ha pappamys ändå tills lördag!

lördag 16 maj 2009

våfflelmys

imorse så tog ja å noel ett långt bad tsammans å sen efter hans förmiddagslur så gjorde vi våfflor me sylt å grädde. noel ÄLSKAR våfflor! han mosade i sig å så fort de va slut på hans tallrik så berättade han det, å va mycket otålig :)

nu ska vi åka å hämta cissi å gösta å bege oss hem till catharina å gabriel för fika å utelek resten av eftermiddagen. eurovision å oxfilé ikväll, vilken underbar dag!

fredag 15 maj 2009

ute

två härligt soliga dagar har det varit nu!
igår så va vi på förskolans dag på jobbet. noel älskar att vara ute men där på marken så e de så mycke småsten å jord, å han stoppar ju allt i munnen, satt å plockade ut stenar ur munnen på honom hela tiden ;P
efteråt blev de fika å noel åt sockerkaka, som man kan se på bilden.
ida har vi haft en jättemysig dag me mammagruppen! vi grillade hemma hos marja å mini. fläskfilé grillade ja. sen bjöds de på färsk potatissallad, tomat å avocado, aiolo mm. de va såå gott! äppelkaka te efterrätt!

så himla skönt å vara ute i solen hela dagen! noel sov inte sen 12.30 så han fick gå å lägga sig nu 18.30 redan.
imorn blire ännu en dag med lek hemma hos catharina, johan å gabriel.

kärlek


min älskade noelbit, kärlek vid första ögonkastet!

måste bara säga att ibland e ja bra på presenter, har nu införskaffat födelsedagspresent till både maggan å mamma, å känner mig riktigt nöjd, hoppas dom blir desamma ;)
tyvärr kan ja inte säga va de e, eftersom båda läser här inne.
ville bara väcka lite nyfikenhet... ;)

noel gick precis å vilade å ja ska göra desamma faktiskt. sen blire grillning me mammagruppen kl.13, så ja marinerade precis en fläskfilé, ska bli mumsigt!

torsdag 14 maj 2009

nya skor

här e dom;
de nya skorna!

fynd!

ville köpa ett par kavat skor till noel, som han kunde öva på att gå i, men de kändes lite onödigt att köpa nya för 500 spänn när han kanske inte kan ha dem så länge. så ja har letat på tradera å blocket å iförrgår blev ja snuvad på ett par på tradera å blev sååå sur! men igår alla fall så hittade ja ett par jättefina på blocket plus ett par skithäftiga adodas sneakers, så ja ska åka å hämta upp dom i eftermiddag, känner mig sjukt nöjd! de e kul å göra fynd! :)

imorse va ja å noel på ica strax efter öppning vid 8 å storhandlade! härligt att handla den tiden, de e så tomt, lugnt å skönt, ingen trängsel eller stress. å noel e så duktig när vi handlar jämt, han tycker de e roligt att sitta i kundvagnen!

i eftermiddag ska vi till jobbet för de e förskolans dag ida, så då vi ska dit å ser va dom hittat på å sen fika en massa ;)

bilderna e från imorse, noel har på sig helt nysydda byxor som ja köpte på tradera av en som syr själv å lägger ut där, helt underbara!

onsdag 13 maj 2009

uppdatering

guu va dålig ja vart på å uppdatera här nu känner ja, men de har vart så mycke, eller de e så mycke...

i fredags sov noel hos mormor, å vi hade en riktigt skön kväll å morgon. de e alltid jobbigt att lämna honom å ja saknar honom alltid, men de e oxå jätteskönt att vara lite barnfri ibland!
på lördagkväll kom han hem, ja skulle gått te frissan på eftermiddagen men min frisör va sjuk så ja fick komma på söndagen i stället. ja blev sjukt nöjd å njuter nu av mitt snygga hår! ;)

på lördagen sov noel 18-06, på söndagen 20-08 å igår 19-07. så 12 timmar it is, vilken tid han än går å lägger sig. å de komiska va att fast han sov till 08 på morgonen så sov han senare på förmiddagen 3 timmar! kanske e de nån utvecklingsfas just nu å han behöver sova?

ida va vi först å tvättade bilen, tyckte nästan de va lite läskigt där i bilen när tvätten gå igång, hela bilen lixom skakar, trodde noel skulle bli rädd men han va lugn. efter de åkte vi å besiktade bilen. noel hittade en cementgrej me hål i medans vi väntade på vår tur, den va väldigt spännande för om man stack ner handen så prasslade de =det låg skräp där, haha.
han va så duktig ida lilla busen!

efter besiktningen åkte vi te coop forum för å kolla på kavat sandaler men de fanns inga i hans stl. så vi åt där på subway å sen åkte vi hem, å noel somnade med kepsen på sne :)

å ja har ringt å kollat priset för felen vi skulle fixa till på bilen. hur kan en liten jäkla fjäder kosta 3000 spänn!? de e dagens fråga de...

torsdag 7 maj 2009

babysalsa

i tisdags prövade ja å noel på "babysalsa".
ja hade dock trott att de skulle vara lite mer bara för barnen typ, men de va mest vi mammor som fick shaka loss! ja blev svettig, haha. men de va ganska roligt faktiskt.
noel spelade maraccas, eller mer åt maraccas kanske ;)
efteråt så tittade vi på fontänen utanför & sedan gungade vi lite.

noel mår nu lite bättre fast han verkar ha kommit in i en väldigt gnällig, klängig, mammig period... helgen kommer han spendera hos mormor i västerås, så man får lite barnledigt ett par dagar, fast ja saknar honom alltid när han inte är där ja e alla fall :)

måndag 4 maj 2009

kalsongpremiär

noel har blivit väldigt dålig i magen av peniciliet å därmed väldigt röd i hans lilla stjärt. därför fick han vara utan blöja igår kväll å fick då ha sina kalsonger han fick i ett påskägg av några av Ys släktingar. han va så himla söt i hans små, men alldeles för stora ändå, kalsonger :)
såg riktigt stor ut!

ville gå te öppna förskolan imorn eftersom ja håller på å dö av tristess, noel oxå för den delen, här hemma. men måste va hemma vid 10 eftersom britney biljetterna släpps då, så får se va vi hittar på i stället. synd att vårt favvo öf har öppet så kort stund åt gången... nåt måste vi göra alla fall! kanske åka te öf i björknäs i stället, de va jättelängesen vi va där!

söndag 3 maj 2009

napp provning

ida har lilla sjuklingen mått lite bättre, ingen feber på dagen men dock lite förhöjd temp. på kvällen igen...
vi har mest tagit de lugnt ida. gick ut å gungade lite bara, sedan har vi lekt hemma.

ja gick på nappjakt å la alla nappar jag hittade i ett påskägg. det var som att ge ett stort påskägg med godis till noel. han satt länge å prövade nappar. stoppade in en, bytte till en annan å plockade med dem. han prövade nog alla, ca. 15 st. tror ja vi kom upp i att han hade alla fall :)





lördag 2 maj 2009

la cocaracha, la cocaracha...

noel spelar tamburin :)


sjukling


i torsdags när ja kom in te noel på morgonen så märkte ja att han inte va samma glada kille som han brukar, tempade å de visade sig att han hade feber. man såg de verkligen på honom.
under dagen var han jättehängig stackarn. på kvällen så eskalerade de riktigt å fast att han hade fått alvedon nyligen så hade han ändå feber. han var helt otröstlig å bara grät å grät. slutade med att vi fick bege oss till närakuten där de konstaterades att han hade öroninflammation så de blev penicilin.

igår va han oxå jättehängig! han nyste kanske 50 ggr. under dagen å hade en ganska besvärlig hosta, en riktig dunderförkylning!
imorse hade han fortfarande feber gubben, men på kvällen nu feberfri, så nu går de åt rätt håll alla fall! de värsta e att ja börjar känna mig hängig nu i stället, å de har ja inte alls lust me...

ida har vi vart själva största delen av dagen ja å noel, då y va å kolla på stcc i mantorp. vi har lekt å busat ganska mycke, första dagen han har orkat de. vi har spelar instrument å byggt klossar bl.a.
har faktiskt haft en riktigt mysig dag! mammas bästa å finaste lilla kille som ja älskar så mycket!