fredag 31 juli 2009

baka baka liten kaka


ida har ja å noel bakat massor. eller ja bakade när noel sov i förmiddags, då blev det drömmar & kärleksmums. sedan åkte vi till lägenheten för att titta lite å hämta några saker. därifrån tog vi bussen te stan för å gå te hötorget å köpa lite jordgubbar å hallon till tårtan imorn, mums! sedan buss tbax å bilen hit. känns så skönt å vara HEMMA. min trappuppgång, min buss, mitt ICA :D

när vi kom "hem" så bestämde vi oss för att baka lite mer, det blev chokladkakor med non-stop, den här gången hjälpte noel till, han gillar att stå på en stol vid diskbänken, men man får verkligen hålla koll på sakerna då kan ja säga.
när kakorna var klara tänkte jag laga middag men noel var jättetrött å hungrig så han var så missnöjd, klängde i mina byxben å var mest ledsen. plötsligt blev det helt tyst, vad skönt att han leker lite å e nöjd nu tänkte ja. sen tänkte ja att de hade vart tyst lite väl länge, så jag gick å tittade vad han pysslade med, hittade honom först inte... men sen så... han satt bakom soffan å hade gröpt ur halva blomkrukan som vi så passande gömt lite där, sen brukar vagnen så framför men hade inte ställlt dit den sen vi kom tbax ida, så då passade lilla jordmonstret på. han hade jord över hela sig, i hela ansiktet, munnen, kläderna å golvet... så in med honom i badet, fram me dammsugaren, i med pastan, upp med noel, servera mat, mata, lägga noel, diska....

sååå, nu ska ja slänga mig i soffan å pusta ut... eller föresten, en dush först för ja e helt svettig. ida har ja inte vart mammaledig, utan ja har mammajobbat :)

dubbelvagn

när vi skulle åka hem så ville felix väldigt gärna följa med, men eftersom vi inte har en dubbelvagn så kunde de bli lite svårt, tills noel å felix kom på att de behövdes ju inte, för de e mycke mysigare att dela en vagn :)
de satt å myste ett litet tag men sen kände felix att han nog ändå ville stanna hemma...

felix 1 år





igår var noel på sitt andra 1-års kalas, hemma hos felix. han hade köpt den där roliga boken med fordon som pruttar, han valde själv :)

noel var inte så intresserad av leksakerna inne, utan mer gräset, blommorna, stenarna å jorden utomhus, å fler höll med honom, så de blev mycket utelek!

onsdag 29 juli 2009

tvätta

noel tycker om att tvätta. både att lägga i i maskinen, fast då oftast inte tvätt utan typ bollar & nappar. sen tycker han om att titta på den när det är i gång å snurrar runt. men ibland ser det verkligen ut som han ska krypa in i den. han stoppar lixom in hela huvudet å kan stå där å titta ganska länge, ser rätt lustigt ut :)

mysbad!

igår förmiddag så åkte vi till varmvattenbassängen å badade. de e så mysigt, både för mig å noel, den e så varm å skön, riktigt relaxande! efter det åt vi lunch ute innan vi åkte hem för att bege oss till IKEA, nu är köket beställt å klart, spännande!

kalas 1

nästa vecka fyller lillprinsen 1 år! men eftersom vi har en utspridd familj så blir det många kalas. det första i lördags. då kom mormor, göran å bixie med en massa paket. bl.a. fick han olika stora jättesöta burkar som man kan lägga saker i. det är väldigt roligt just nu att lägga saker i olika saker, så det var perfekt! noel lekte länge med dem, han kom oxå på att man kan sätta dom över ansiktet å skrika, då låter ddet så roligt :)

gröna lund

vi var på gröna lund med pappa/morfar, danka å alex i torsdags.
det var första gången noel var där, men säkerligen inte sista ;)
tyvärr var det JÄTTEMYCKET folk! å svårt att komma fram med barnvagn.
noel blev mycket faccinerad av alla heliumballonger så han fick en fin nyckelpiga av morfar, den svävar nu i taket över hans säng.

dagsutflykt




ja å noel gör ofta små dagsutflykter, bara han å ja lixom. de e så mysigt.
förra veckan tog vi en tripp te sickla å lekte på leksaksaffären å på bibblan i dieselverkstan.

uppdatering

oj, vad dålig ja e på att uppdatera bloggen nuförtiden!

nu ska ja ta å göra en rejäl uppdatering bara för de!

måndag 13 juli 2009

äventyr på söder

oxå från när maggan var här å vi försökte shoppa på söder. noel tyckte de va sjukt tråkigt dock å vägrade sitta i vagnen. vi turades om å bära på honom, bortskämd ;)
han blev lite gladare när vi tog glasspaus på medis alla fall!

var e solen nu!?



lite bilder från när ja å maggan å noel var på smedsuddsbadet för ett par veckor sedan. då var det vaaarmt nu e de... molning, men inte kallt alla fall...

måndag 6 juli 2009

mormorhelg




i fredags åkte jag å noel till västerås å har spenderat helgen där.
på fredagen var det sol å varmt så noel badade i den nyinköpta poolen, den är den finaste pool jag nånsin sett :) sedan gick vi ner till stan å tittade på cruisingen, det var power meet = massor av fina veteranbilar. sedan promanderade vi vidare ner mot hamnen å satte vi oss på en filt å åt lite picnic å sedan gick vi å tittade i lite marknadsstånd, noel fick en jätte häftig rockig t-shirt! :)
funderade oxå på små crocs men köpte aldrig, ångrar mig lite...
på lördagen åkte vi ut lite, gick bl.a. på toys´r´us å noel prövade några fina cyklar å tittade på vad han önskade sig i 1-års present :)

de va en mysig helg! som alltid hos mamma ju :)