fredag 23 januari 2009

vagnpromenad


idag gick vi te ringen med cissi å gösta för att hämta ut 6-månaders paketen från libero. de hade kommit in massor med nya fina bodys där, blir shopping nästa vecka ;)
fikade i skrapan å sen blev de en ganska långpromenad hem längst vattnet vid sjöstaden.


lagade asiatiska kycklingspett, de va jättegott! blev riktigt nöjd me den marinaden. jordnötssås, ris & ugnspotatis till.


torsdag 22 januari 2009

första dagen hemma

älskade lilla sparv!


när du kom fick jag veta vad villkorslös kärlek är!
tror inget kan beskriva den kärlek en mor känner för sitt barn!
jag älskar dig så! :)









"Jag ser dig när du sover så lätta andetag.
Vill ligga här bredvid dig när natten blir till dag.
Du ligger tätt intill mig din hud är mjuk och varm.
Jag känner sådan lycka att ha dig i min famn.
I morgon när du vaknar då vill jag se dig le, förväntansfullt mot världen och allt vad den kan ge.
Vill skydda dig mot ondskaoch finnas där för dig.
Att stötta dig i live tär ett löfte ifrån mig."

onsdag 21 januari 2009

sötaste barnbarnet eller!?

måste bara lägga in dessa söta bilder :)




















simma som en mask


ida va vi på babysim. det är ju meningen att noel ska sova i vagnen på väg dit men ida hade han jättesvårt å somna å ville inte ligga i vagnen på bussen fast att han var så sjukt trött! han somnade en kvart senvar jag tvungen att ta upp honom när vi var framme.

det resulterade i att de va en väldigt trött liten noel i bassängen. även om han e trött så brukar han orka simma men ida fick vi gå upp lite tidigare. maggagen däremot var mysig ida tyckte noel! sen fick han lunch; biffstoganoff å morot. mango å päron te efterrätt. sen somnade han på 5 min. när han kommit ut å ner i vagnen. nu sover han på balkongen.

ja åt maten som blev över från igår. "lax å grönsaker i ajvar med cous cous", de va riktigt gott, ett nytt recept jag prövade.

e sjukt godissugen, när noel vaknar ska vi nog gå ner te ica å köpa lite ;)

kycklingwok te middag ikväll.

leka!


i måndags var gabriel, gösta å felix med mammor här. leka för barnen å fika för mammorna :)

i går var noel å jag på "the little gym". det var jättemysigt där å noel tyckte att det var sjukt kul! tyvärr e de en sån där svindyr aktivitet så tror inte vi ska fortsätta... de får nog räcka me babysimmet.













söndag 18 januari 2009

matglad


annars så har helgen varit mysig; lugn å skön.

vi var på bibblan i lördags å lånade nya böcker, de e så kul å läsa (de va då ja lånade "sova hela natten".





idag promenerade y å noel till ica å köpte frukost så ja hade ett par timmar själv hemma, de va tyst å lugnt :)

sen åt vi en god sen helgfrukost å noel åt lunch då; biffstroganoff å majs med päron å mango till efterrätt.


hans matschema ser nu ut såhär:
07.00-07.30 frukost gröt
11.00 lunch puré + efterrätt
14.00 mellis ammar eller fruktpuré
17.00 kvällsmat gröt
19.00-19.30 nattslurk gröt
plus vatten till alla mål

så amingen e nästan helt slut nu... ammar en gång på natten eller två... kul me ett barn som gillar mat alla fall!




imorn kommer gabriel, gösta å felix å leker = grabbmaffian, tänk om 1 år ;)

sov å matklocka


de senaste dagarna har lilla skalet sovkrånglat lite... igår vaknade han 22.30 typ å vägrade somna om, han va helt hysterisk så fort vi försökte lägga ner honom nånstans... vi gav honom gröt vid 23.30 å sen fick y honom att somna vid 00.30 tror ja, ja sov redan då... sen åt kl.05 å sen vaknade han pigg å glad imorse. ja hörde hur han låg i sitt rum å pratade. de e ju mycket mysigare att vakna av en glad liten kille än en ledsen!


har lånat anna wahlgrens bok "sova hela natten" å funderar å funderar på om vi ska köra kuren. väger fördelar å nackdelar... e nog ändå lite sugen på å göra det, men då måste jag först å främst läsa på mer å vara helt säker på vad som gäller å oxå sätta in i y i det. vi har pratat mycket kring detta i helgen. å ja har läst å läst! fortsätter läsande å funderande i veckan som kommer...

fredag 16 januari 2009

trött


haft 2 dåliga nätter nu efter sprutan... riktigt dåliga alltså!


igår tänkte jag på denna blocket annons;

"skrikig, uttröttande, sovvägrande sött litet monster, säljes billigt, snarast!"


i natt va de bättre, men då vaknade han i stället 06, sugen man e på å gå upp då, eller inte!

å nu ska han ju bara krypa å rulla åt alla håll så fort han vaknar, liiite svårt å sova då kanske!

ja har inga problem me att gå upp tidigt på morgonen, om jag får sova hela natten! de e ju de. när man jobbar å måste gå upp vid 06 har man ändå fått sova flera timmar i sträck.


nu e han pigg å glad å sitter å sparkar i sin stol...

han e världens bästa å ja älskar honom mest av allt, men ja vill bara sova!

tisdag 13 januari 2009


bella å noel myser i soffan :)

kompisar!


nu har cissi å gösta kommit hem från chile, vi har saknat dom! så igår kom dom hit å även helena å bella å lekte!


noel fick veta att de inte alltid e en fördel att ha långt hår då han fick några rejäla luggar, han blev såå ledsen! men han gav igen en gång på bella, på gösta blire svårare, han har ju inte så mycke hår ännu :)


vi lyckades klämma i oss nästan en hel kladdkaka ja hade bakat, den va sjukt god!

alltid lika mysigt att ses, bästa mammorna!

lördag 10 januari 2009

shoppingtur


ida så begav vi oss iväg te forum för å försöka hitta några nya byxor åt noel, han växer ju så på längden! vi tog bussen eftersom bakluckan på bilen inte e lagad å ja orkade inte krångla me vagnen. de va skönt ute å varmt om fötterna tack vare uggsen ja lånat av min mor. hittade inte så mycke i forum, e väl en lite mellanperiod nu antar ja, innan vårkläderna kommer in...

de blev alla fall en body me ugglor å sen ett par manchesterbyxor från zara å en tröja till därifrån till noel å en till mig :)

när noel vaknade så fick han lunch, morot/potatis å banan/äpple. han satt så fint i stolen där å tittade på alla som satt runt omkring, spännande! noel va på jättebra humör å satt å tittade på allt, poppis me sittvagnen!

när vi väl kom hem va han helt övertrött men sovvägrade så de va lite gnäll men till slut somnade både han å ja å soffan.

sen tog vi ett bad tsammans, å lekte me hans badgrejjer, sen tog pappa över å ja duschade å sådär.

nu har han totaldäckat i soffan, å y håller på å lagar fläskfilé, mums!

imorn blire till å slänga ut julen å städa undan lite inför en ny vecka....

fredag 9 januari 2009

maraccas!


vi hade orkester idag, jag å noel :)

världens bästa mormor


igår va ja hos frissan för första gången sen ja va gravid, alltså va de typ 5 mån. sen, riktigt illa!

å för att underlätta så åkte ja te västerås, där hämtade mamma noel på tågstationen å tog me sig honom hem. kändes så konstigt att se honom åka iväg från mig...

sen gick ja te frisören å va dr i typ 3 tim.! ja har ju så jäkla mycke hår! haha.

å noel fick en dag me mormor, de var uppskattat av både han å mormor! som för övrigt e världens bästa mamma (förutom jag då) ;) å mormor! sörejer ofta att hon bor i västerås, vet att de e nära, bara 1 tim. me tåg, men ändå... ja saknar henne å de där ännu mer spontana träffarna!


varje dag me noel blir bara mysigare å mysigare å nu kan han sitta å leka för sig själv ganska mycket oxå. han kan sitta å plocka ur alla leksaker ur sin lilla korg, mycket koncentrerad! i förrgår va helena å bella här å lekte, de va jättemysigt!

tisdag 6 januari 2009

går i pappas fotspår


lilla byggare bob, går redan i pappas fotspår ;)

måndag 5 januari 2009

sittvagns premiär


i fredags promenerade jag å noel till sickla för å kolla in mq rean. hittade en del fynd faktiskt.


alla fall så var det premiär i sittvagnen. han hade blivit lite lång för liggdelen å nu kan han sitta å se allt runt omkring, de e populärt!


när vi kom hem blev det grönsaker med kalvkött till lunch, men de va ingen favorit, men han åt en tallrik päronpuré alla fall, de var gott ;)


ida blir det nog morot till lunch å det sista av päronpurén till efterrätt.

i nya hoppgungan


hoppas, hoppa, lilleskutt!

fina killen


noel i mormors knä på juldagen i sin fina julklappsväst.

jul å nyår e över å lugnet har lagt sig...

vi hade en otroligt mysig jul som firades både här hemma & i västerås. noel fick så många fina julklappar! han tyckte verkligen det var kul att öppna dom oxå, dock med lite hjälp :)
noel har varit så glad hela julen. han e verkligen en social liten kille å hans personlighet visar sig mer för varje dag.


sedan har det varit mysigt att vi haft så mycket tid tillsammans då yuri varit ledig mycket.

nytt år, ny blogg

jaha, då var det nytt år. vi lämnar ett speciellt 2008 bakom oss. detta var året vi åkte på vår drömresa till thailand & sedan var det framförallt året då våran noel föddes.
080806, förevigt ett speciellt datum.

nu tänkte jag alla fall börja blogga lite om vardagen med världens bästa grabbar vid min sida.