onsdag 23 september 2009

en tå i det blå




jag var ledig idag i stället för på fredag, eftersom vi har planeringsdag & jag måste jobba då. mycket skönare att vara ledig fredag såklart = långhelg men rätt skönt med ett avbrott mitt i veckan oxå :)

å de som va bra med att det var på en onsdag är att vi kunde gå på babymålning; "en tå i det blå" i dieselverkstan.
vi fick börja med att måla med olika färger av kräm, noel målade INGET, han åt ALLT! allt han hade på sin tallrik! när det var dax för fingerfärg så trodde han man kunde äta den oxå, men det fick han inte å då tyckte han inte att det var lika roligt... sitta stil å ägna sig åt något ett längre tag e väl inte de som noel e bäst på just nu... men ett litet konstverk blev de alla fall å ett par hand & fotavtryck. nacka värmdö posten var där just idag oxå så de fotade noel massor å intervjuade mig, kul! får se om han hamnar i tidningen om ett par veckor då :)

tisdag 15 september 2009

ny stad


i söndags var jag, noel å svärmor på en dagsutflykt till linköping. noel hade så roligt, älskar bilfria centrum, det är så mysigt! han sprang runt där å var allmänt lycklig, som han är när han får promenera själv :)
å visst e han fin i sin nya outfit, med matchande snickarbyxor å toppluva :)

fredag 11 september 2009

fiskar!


fredag = mammas å noels "special day". efter lite olika alternativ så bestämde vi oss för aquaria vattenmuseem på djurgården. men först en liten tripp på stan för å lite byxor te noel, hittade inga, men en keps blev de i stället :) sen tog vi bussen te djurgården. vi såg många fula fiskar å många fina. både stora å små! å hajar! noel tycker att det var jätteroligt! sen fikade vi där. tog bussen tbax te stan, gjorde ett par ärenden, gick å kolla på en världsmarknad vid sergels torg å sen gick vi upp en sväng i kulturhuset å lekte. tog bussen te henkan för å kolla på lägenheten å sen te donken för lite middag å t-bana hem. puuh! kanske blev ett par saker för mycke... imorn kommer mamma å göran å de blir nog ganska lugnt, mysigt :)
får lite dåligt samvete att det blev så fullspäckat ida för noel, men vi hade kul oxå ju!
föresten har noel nästan lärt sig att säga fisk, man vet att han menar det alla fall :D

torsdag 10 september 2009

lilla leoparden

det har blivit en trend att ja å noel badar tsammans på kvällarna, de e så mysigt! noel blir såå glad! men han ska klättra på mig å hålla på så han alltid lyckas ramla på nåt sätt, lilla snubbelpellen. här e han alla fall efter ett bad i sin nya leopardhandduk, söte :)

måndag 7 september 2009

ikea utflykt


tidigare i veckan var vi på utflykt till ikea jag å noel. vi åt lunch där å noel lekte i de inredda barnrummen. leka med köksgrejjer är roligt! kanske dax att införskaffa ett minikök så småningom :) notera att han kör sin koncentrations look på båda bilderna ;)

bollhav!

gösta har ett bollhav. eller en liten pool med bollar ;) noel tycker alla fall att det är väldigt roligt! såhär såg det ut när vi var där å lekte härom veckan.