tisdag 31 mars 2009

vårpromenad

strålande väder å en bäbis på strålande humör ida!
va på öppna förskolan på förmiddagen, som ja bara älskar! vi promenerade dit.
noel hade de riktigt roligt å lekte massor, han älskade sångstunden ida oxå!
sedan promenerade vi vidare mot ringen, gick en sväng där å sen gick ja hem igen.

sedan tog vi bilen till barnens hus. noel har ju fått en ny bilstol nu å ja e än så länge jättenöjd me den å noel verkar trivas oxå! han ser så liten ut i den :) vi vandrade runt ett tag på barnens hus å noel pratade massor där inne, kanske han berättare om allt han skulle vilja ha? ;)
vi köpte alla fall en cykelhjälm, å de va de vi skulle så... en blå blev de, så nu längtar ja till att gå ut å cykla senare i veckan!

imorn åker vi en sväng te mormor i västerås, å på torsdag kommer min bvc mammagrupp hit å leker. så på fredag kanske vi kan ta en cykelpremiär...

just ja, noel har ju fått en tand oxå! så himla gulligt, ett litet risgryn. å noels nya förskoleavdelning heter just risgrynet. nu blev detta något rebusaktigt... haha.

y har börjat springa igen, oxå et gott vårtecken!
dax att laga mat, chilifalukorv me pasta till hela familjen! :)

sådan mor å far...

...sådan son ;)

vi älskar ju cola här hemma å dricker de gärna ofta. noel tycker flaskan e spännande men än så lär de ta ett tag innan får lov å pröva innehållet!

igår så var det första gången vi alla tre satt vid matbordet samtidigt å åt samma mat. så himla mysigt! funderar på å börja låta noel äta själv men bävar lite för de, hehe. han visar iof. inget större intresse för de, griper nästan aldrig efter skeden å e väldigt enkel att mata, men ändå, hörde att ju fortare de börjar träna på de desto bättre blir de, å vem vill inte ha ett barn me bra bordsskick!? :)

lördag 28 mars 2009

polisen

noel har fått en polispyjamas, fast egentligen e han mer som en vaktmästare av nåt slag, han fixar å donar å pillar på allt. eller som en liten svamp som bara dyker upp varsomhelst hela tiden.

bilden e från imorse när vi myste i soffan å kollade barnprogram, "pororo" tycker noel e bra!

kvällsbad

att bada e mysigt tycker noel! de e nog nåt av de bästa han vet, både att bada med någon av oss eller själv. just nu vill han ju mest stå överallt å de gäller i badet oxå! ta varenda pryl han kan komma åt, flaskor, badkarsproppen... men så länge han har kul så ;)


ja raderade nyss alla bilder på kameran, hade så himla många å de va lite drygt när man ska lägga in bilderna. känns jätteläskigt att ha så mycket bilder på datorn egentligen men försöker framkalla me jämna mellanrum, ska bara få in dem i ett album oxå! ska nog köpa en extern hårddisk man kan spara alla bilder på.

fredag 27 mars 2009

samlade

ida va vi hos helena å bella å lekte på förmiddan, allihopa va där! de va längesen sist...

noel va lite trött å grinig men annars var det jätteroligt!
när vi kom hem sov han gott i 2 timmar i sängen.

sen blev de en hel del lek me pappa. kvällsmat för noel blev pasta med tomat å mozzarella sås med squach å morot, noel älskade det! å de va väldigt lättlagat oxå!

ja å y åt asiatiska kycklingspett med jordnötssås å grillade potatishalvor å ris till det.
nu ska ja sova i soffan ;)


måndag 23 mars 2009

danskillen

i fredags kom y hem å va jättehängig, en liten släng av magsjuka verkade de som så ja bestämde att ta noel å åka till morfar med familj i hallstahammar. skönt å få avlastning me noel å sådär, å de får man ju minst sagt när man besöker mor å far föräldrar :)

vi sov över å på söndagen hade alex tävling i eskilstuna. noel va så duktig hela dagen, hade honom i nya bärselen, som ja e supernöjd me! de blev en lång dag för honom, varmt som bara den va de i den lilla gympasalen oxå.

noel fick ett utbrott i bilen på väg hem å skrek som en galning i typ 20-30 min. va bara å ligga i vänsterfilen hela vägen hem ;)

alex vann föresten! bästa lillebror!

så vaknar man ida å ser, snööö, vaaa, IGEN!? jaja... vi håller oss inne ida tror ja...


fredag 20 mars 2009

de bästa ja vet...

...e att shoppa barnkläder. här e tre av dagens fynd ;)





noels kaviar


beco butterfly

igår va vi å fika hemma hos sara å felix. tilda, tyra å gabriel med mammor var oxå där. noel tyckte dock att de va mest roligt att utforska ett nytt ställe, nya möbler att stå mot lixom ;)

har varit sugen på en ny bärsele, å igår prövade ja saras beco, å då blev ja ännu mer sugen, så slutade me att ja åkte hem å beställde en! egentligen finns den i jättemånga färger å mönster men de fanns bara 2 färger kvar att välja på för de var på rea, men ja tyckte den var ganska fin, eller va tycker ni?

just nu är noel innte i badrummet å har varit där ett tag nu, ja har fått blockera golvbrunnen som han e galen i, lite äskligt att peta i den å ställa bort toalettborsten som oxå var lite för spännande :P
nu ska vi ge oss iväg på en långpromenad å möta upp en som ska köpa bumbon vi tänkte sälja.

i eftermiddag måste vi gå te sickla å lämna tbax lite böcker. de va nyinvigning där igår, så måste ju ta en sväng där inne å se hur de har blivit å vilka nya affärer som har öppnat.


måndag 16 mars 2009

gunga litegrann...

ida gick vi te öppna förskolan me cissi å gösta men innan de gick ja å noel å gungade lite på gården. han tyckte att de måttligt roligt, inte de roligaste han gjort kanske, men ändå.

kom hem å lagade broccolisås me risoni, de va oxå sådär enligt en mycket trött noel som ja nu ska gå å bada!

åka tåg

här åker noel tåg till västerås. han ville helst stå å titta ut eller försöka ta sig ner på golvet, men de fick han inte, kändes lite för smutsigt...

söndag 15 mars 2009

hemma igen

lilla bananskalet har tillbringar helgen hos mormor å farbror göran å bixie vovven i västerås. han har varit på strålande humör! sovit hela natten å aaa, allt har gått jättebra! så himla kul!

ja å y har bara varit hemma å tagit de lugnt. vi har såklart saknar noel lite, de blir väldigt tomt utan honom, men de va oxå lite skönt å va barnfria lite :)
sen han kom hem ida har vi lekt massor å myst massor!

veckan som kommer består av b.la. öppna förskolan, lek hos sara å felix å förskolebesök.

beställde nya skor till noel, adidas superstar, blir en bild på dom.

onsdag 11 mars 2009

pang på lampan

som ja nämnt tidigare så e lampan e hallen riktigt rolig! den låter roligt när man slår på den, å de e ganska roligt när ja säger -neeeej noel! oxå. haha. då blänger han på mig i 2 sek. sen fortsätter han...
ja orkar inte bry mig om den längre, lampan i sovrummet e min favvo, den får han inte ha sönder, men där e han nästan aldrig. den i hallen lockar alltid alla fall.


klättra

de bästa noel vet just nu är att klättra, på allt!
när han kommer in i ett rum e de första han checkar vart man skulle kunna resa sig upp mot å så full fart dit å upp å stå!
han har blivit bättre på å ta sig ner oxå, men han e fortfarande mycket bättre på att ta sig upp än ner :)

igår va vi på öppna förskolan, där levde alla mammor på golvet farligt, för enligt noel var det nåt man kunde klättra på, haha.
sångstunden va lika rolig som alltid å noel satt i knät på en fröken där, han va väldigt nöjd!

usch va ja hatar snö, på riktigt! ja vill ha vår, NU! kunna gå ut utan overaller mössa å åkpåse, längtar till det!

på fredag åker ja å noel te västerås, å på kvällen åker ja hem, själv! noel ska stanna i västerås hos mormor å farbror göran. känns lite nervöst men oxå skönt. ja å y ska nog gå ut å äta en bot god mat å sen ha sovmorgon tsammans! hoppas de går bra! han har fått en resesäng att sova i där :)


lördag 7 mars 2009

bara bus i noels hus

igår va gösta å bella me mammor här å lekte. noel visade sitt nya rum, å de va massor av lek å bus :)

ida har ja å noel haft en riktigt mysig morgon. vi gick upp vid 07, han va en solstråle när ja kom in i hans rum vilket gör att dagen börjar på topp för mig! :) sen blev det gröt å barnprogram. sen gick vi å tog ett långt varmt bad tsammans, jättemysigt! sen lekte vi lite i hans rum å nu sover han. ja ska oxå gå å lägga mig å vila lite för ikväll e de ju party för mig, "morsor på stan" ;)
tjejerna kommer hit vid 18 för en drink, tänkte göra caprinhia å sen drar vi te söder för middag å melodifestivalen å sen blire dans å party hela natten lång (ett par timmar alla fall, haha)
imorn blire en "noel å pappa dag", ja tänkte sova ja!

ska köpa en ny bilstol te noel föresten, börjar bli dax kom ja på, hittade en bri zento på kampanj, hoppas den finns kvar!


onsdag 4 mars 2009

barnvagnsbio

ida va vi på barnvagnsbio me catharina å gabriel å cissi å tilda. ja va lite orolig för hur de skulle bli me en "inte sitta still" kille... men de gick jättebra! tyckte de va supermysigt! vi hade bokat längst fram, å de va nog ett måste dock. fanns stor plats att krypa å leka på å sen somnade han i mitt knä efter halva filmen å sov till filmen va slut :)

sålde stora sängen i noels rum ida, så nu e de stor plats att leka där. riktigt sugen på att börja inreda nu! men de får väl vänta som resten av lägeneheten till april...
tänkte köpa en matta ja kollat ut alla fall, e ett eko där inne nu, hoo hoo!

imorn blire vägning å mätning på bvc.


måndag 2 mars 2009

stååå!

igår så gjorde han det (äntligen?) han ställde sig upp på fötterna. det var kanske inte så oväntat eftersom han ställt sig på knäna ganska länge nu men nu ställde han sig, all the way :)
han e såå nöjd att han kan, man verkligen ser det!

känns som detta resulterar i att han kommer göra illa sig ännu mer. igår ställde han sig upp mot en låda brevid bordet sen försökte han sträcka sig för att ta tag i bordet i stället vilket inte funkade så han ramlade ner å rullade otursamt nog över några av hans klossar på golvet. de såg faktiskt ganska roligt ut å ja å y kunde inte hålla oss för skratt fast att han blev jätteledsen å till råga på allt å började han blöda näsblod. tyckte så synd om honom såklart, haha. mycket otur i en å samma grej lixom.

å han kan äntligen nå ljusstakarna på bordet som han trånat efter länge nu, men de blir slut med att tända dem så länge han e vaken.

de sämsta e ju att han inte direkt vet hur man kommer ner när man har ställt sig upp. så igår ställde han sig upp i sängen hela tiden fast att han va jättetrött, kändes som han bara var tvungen för att han kan men så stog han där å skrek så fick gå in å lägga ner honom ett antal gånger tills han till slut inte orkade ställa sig upp igen, haha.

ida ska noel åka till farmor, han har packat sin fina nalle puh ryggsäck med lite saker å vad ja ska göra återstår å ser, skulle shoppa men har ju fortfarande inte fått mina pengar från försäkringskassan (idioter!!!!, å nu bleb ja arg igen när ja tänkte på de...) så kanske bara åker hem å städar lite å sådär... men de hade vart trevligt att åka å shoppa för mig själv, men städa för sig själv kanske oxå kan va trevligt?? hm...

en tulpanbukett

köpte förra veckan en stor bukett tulpaner. vet inte hur många det var, 20 st kanske, långa stora tulpaner. färgen var oxå jättefim! man vet ju inte riktigt när man köper tulpaner hur de kommer se ut utslagna men de var gräddvita med ljusrosa inslag, hur fina som helst! å de måste trivas otroligt bra på köksbordet här för d slog ut å de e lätt de vackraste tulpaner jag sett! man blir vekrligen glad när man ser dem :) idag tycker jag dock att de luktar lite starkt men vackra är dem, så jag delar med mig genom en bild. njut av dagen!

nu har jag skrivit ett helt inlägg om en tuplanbukett, haha.