lördag 2 maj 2009

sjukling


i torsdags när ja kom in te noel på morgonen så märkte ja att han inte va samma glada kille som han brukar, tempade å de visade sig att han hade feber. man såg de verkligen på honom.
under dagen var han jättehängig stackarn. på kvällen så eskalerade de riktigt å fast att han hade fått alvedon nyligen så hade han ändå feber. han var helt otröstlig å bara grät å grät. slutade med att vi fick bege oss till närakuten där de konstaterades att han hade öroninflammation så de blev penicilin.

igår va han oxå jättehängig! han nyste kanske 50 ggr. under dagen å hade en ganska besvärlig hosta, en riktig dunderförkylning!
imorse hade han fortfarande feber gubben, men på kvällen nu feberfri, så nu går de åt rätt håll alla fall! de värsta e att ja börjar känna mig hängig nu i stället, å de har ja inte alls lust me...

ida har vi vart själva största delen av dagen ja å noel, då y va å kolla på stcc i mantorp. vi har lekt å busat ganska mycke, första dagen han har orkat de. vi har spelar instrument å byggt klossar bl.a.
har faktiskt haft en riktigt mysig dag! mammas bästa å finaste lilla kille som ja älskar så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar