när vi kom "hem" så bestämde vi oss för att baka lite mer, det blev chokladkakor med non-stop, den här gången hjälpte noel till, han gillar att stå på en stol vid diskbänken, men man får verkligen hålla koll på sakerna då kan ja säga.
när kakorna var klara tänkte jag laga middag men noel var jättetrött å hungrig så han var så missnöjd, klängde i mina byxben å var mest ledsen. plötsligt blev det helt tyst, vad skönt att han leker lite å e nöjd nu tänkte ja. sen tänkte ja att de hade vart tyst lite väl länge, så jag gick å tittade vad han pysslade med, hittade honom först inte... men sen så... han satt bakom soffan å hade gröpt ur halva blomkrukan som vi så passande gömt lite där, sen brukar vagnen så framför men hade inte ställlt dit den sen vi kom tbax ida, så då passade lilla jordmonstret på. han hade jord över hela sig, i hela ansiktet, munnen, kläderna å golvet... så in med honom i badet, fram me dammsugaren, i med pastan, upp med noel, servera mat, mata, lägga noel, diska....
sååå, nu ska ja slänga mig i soffan å pusta ut... eller föresten, en dush först för ja e helt svettig. ida har ja inte vart mammaledig, utan ja har mammajobbat :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar